zondag 14 oktober 2012

Huidverzorging in de winter maanden.

Het is alweer een tijdje herfst en dat kun je goed merken aan het weer dat steeds kouder word brrrr. Niet alleen ik vind het vervelend maar je huid lijdt ook van de seizoenswisseling. Binnen huis gaat de verwarming ook weer aan met dit weer en dat is ook niet altijd even fijn voor de huid. Droge handen en droge lippen zien we ook steeds meer nu het weer omgeslagen is . Je huid heeft nu behoefte aan een andere verzorging dan in de zomer.




In de zomer gebruik ik meestal als dag verzorging een gel crème omdat ik een wat vettere huid heb in mijn t-zone maar ook veel mensen vinden een gel crème gewoon lekker fris aanvoelen in de lente/zomer omdat deze makkelijk smeert en snel wordt opgenomen door de huid. Nu de huid onder het koude weer gaat lijden heeft de huid andere verzorging nodig en daarom stap ik over op de super aqua dag crème van Guerlain (€ 54,56). Deze crème is intensief hydraterend en beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf en geeft de huid een gezonde glans. De crème verdeelt goed over de huid en voelt prettig aan. Voor dat ik mijn dag crème aan breng begin ik altijd eerst met het aanbrengen van het super aqua serum van Guerlain (€ 99,65) en die gebruik ik ook gewoon s'winters omdat het een perfecte aanvulling is op de dag crème en de huid doordrenkt met vocht.




Om de huid s'nachts nog meer te voeden gebruik ik de beauté initiale dag creme van Chanel die je zowel overdag als s'nachts mag gebruiken. Voor mij is deze crème te vol voor overdag en daarom gebruik ik hem als nacht crème. Deze crème hydrateerd niet alleen maar werkt ook preventief tegen huidverouderig. Ook de huid rondom de ogen moet je extra verzorgen met het winter weer door een vollere oogcrème te smeren zoals de beauté initiale oogcrème van Chanel (€54,40). De huid rondom de ogen is 3x dunner als de rest van de huid in het gelaat en je kunt je dus wel voorstellen dat het op die plaatsen extra kwetsbaar is. Deze crème bevat huid eigen vetverbindingen waardoor de crème snel in trekt en comfortabel aanvoelt rond de ogen. Smeer de crème niet tegen de onderste wimper rand aan maar klop hem voorzichtig in op het harde bot gedeelte van de oogkas om irritatie te voorkomen. 



Omdat ik normaal in de lente/zomer hele luchtige crèmes gebruik en nu ineens overstap naar meer vollere producten kan het wel eens zijn dat ik wat meer puistjes krijg en een vettere t-zone. Als ik een puistje heb stippel ik die voor dat ik ga slapen aan met het masque dèstressant puretè masker van Chanel  (€47,79) en de volgende ochtend is in negen van de tien gevallen het puistje weg. Ook gebruik ik om die vettere t-zone te matteren het idealist pore minimizing serum van Estèe Lauder (€61,00) die ook de porièn verkleint. Om mijn droge lippen intensief te hydrateren gebruik ik de gehele dag door de hydramax+ active nutrition van Chanel (€34,57). Deze lippen verzorging smelt als boter op je lippen maar werkt heel erg lang door na het aanbrengen. Ook mijn handen worden met de dag droger in deze tijd en daar wil ik een lekkere volle handcrème voor die tevens ook tegen de huidveroudering van de handen werkt en daar voor gebruik ik de caputure total handcreme van Dior (€57,96).


Natuurlijk is de huidverzorgings routine van iedereen anders maar dit zijn mijn favorieten in de herfst en de winter. Heb je nu een extreem droge huid dan kun je natuurlijk nog vollere crèmes gebruiken maar voor mij zijn deze producten al behoorlijk vol. Welke huidverzorging gebruik jij in de wintermaanden ? of blijf je gewoon gebruiken wat je altijd al gebruikt ? Als je een vraag wilt stellen reageer dan gerust met je vraag op dit bericht en dat geld natuurlijk voor al mijn blog posts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten