dinsdag 16 oktober 2012

Waarom zou je een primer gebruiken ?

Primers , veel mensen gebruiken het niet maar waarom zou je het wel moeten gebruiken ? Een primer zorgt er voor dat een make-up beter hecht en langer mooi blijft zitten. Denk maar eens aan een base coat op de nagels , die zorgt er ook voor dat de nagellak die je daarna aanbrengt beter hecht en langer blijft zitten. Zo is dat hetzelfde geval met een primer en bovendien verzorgt deze tegenwoordig ook de huid. Zo zijn er primers met anti-age huid verzorging die de huid glad strijken maar ook hydraterende primers. Er zijn dus veel verschillende soorten primers verkrijgbaar en ook heb je speciale primers voor de ogen , wimpers en lippen. Ik ga jullie wat vertellen over een aantal favoriete primers van mij die ik graag gebruik als ik een make-up bij iemand aanbreng.


Face primers


Guerlain Météorites perles Make-up Base Foundation  30 ml € 57,53

Gemakkelijk aan te brengen basis met parelmoer deeltjes die een mooie frisse uitstraling geven. Maakt de huidskleur egaal en zorgt ervoor dat de  make-up de hele dag perfect op zijn plaats blijft zitten. Ook is er naast deze basis een versie met goud deeltjes erin verwerkt die ook prachtig is.








Le Blanc de Chanel 30 ml € 38,13 

Dit is niet echt een primer maar ik wou hem toch even erbij zetten omdat ik dit een geweldig product vind en er word weinig aandacht aan besteed. Deze basis van Chanel kun je onder de foundation gebruiken om de huid op te frissen en egaal te maken. Je zult zien dat de roodheid niet meer zichtbaar is. Over de foundation kun je hem aanbrengen als plaatselijke highlighter.






Clarins Éclat Minute Embelliseur Teint  € 27,45 verkrijgbaar in 3 kleuren

 Dit product komt in 3 kleuren en elke kleur is voor een bepaalde huid.

Nr.00 Reflect Rosé    - neutraliseert roodheid
Nr.02 Reflect Champagne  - vermoeide huid
Nr.03 Refelect Bronze   - donkere huid
Je kunt de Eclat Minute onder de foundation gebruiken en zonder foundation als je een dagje geen foundation wil gebruiken maar toch de huid er fris en egaal uit wil laten zien. Je kunt dit product ook eventueel mengen met de foundation. Het is een luchtig product en verdeelt makkelijk over het gezicht. Ideaal dus als je even geen zin hebt in foundation en snel klaar wil zijn.









Lancome La Base Pro – Primer  € 47,07

 Deze olie vrije primer zorgt ervoor dat imperfecties minimaal zichtbaar zijn en dat de make-up die je daar na aanbrengt de hele dag netjes op zijn plaats blijft. Hij verzacht de huid en maakt deze ook glad.







Givenchy Mister Smooth 30 ml € 35,08

 Dit is echt een bijzondere primer omdat het een primer is die de poriën verkleint , de huid egaliseert en ook nog eens intensief hydrateert. Ook zitten er licht reflecterende deeltjes in dit product die zorgen voor een mooie uitstraling. Met deze primer blijft ook de make-up de gehele dag mooi op zijn plaats.









Wimper primers



Lancome Cils Booster XL € 30,49 

Met deze witte mascara basis zorg je ervoor dat de mascara die je erna aanbrengt nog meer effect heeft. Door vezeltjes in de cils booster maak je de wimpers langer en voller.








Estée Lauder Lash Primer Plus € 20,50

 Een primer voor de wimpers ook verzorgt ? Dat kan natuurlijk ook. Dit is een kleurloze mascara die de wimpers naast meer volume geven ook verzorgt door de wimpers sterker te maken en te beschermen.





Oogprimers



Bij de ogen gebruik ik meestel toch een highlighter/concealer als primer en deze zorgt ervoor dat de producten die ik daar na aanbreng goed op hun plaats blijven zitten. Als je een hele lichte highlighter gebruikt versterkt deze ook de kleurintensiteit van de oogschaduw die je daar na aanbrengt en maakt deze meer egaal. Mocht je toch een aparte primer voor de ogen willen gebruiken dan kan ik je het product dat je hier onder ziet aanraden.




Guerlain Eye Primer € 31,85 
 Een primer voor de ogen die alles doet voor een en langhoudende en egale ooglook. Zorgt er ook voor dat de oogschaduw op zijn plaats blijft en niet in plooitjes gaat zitten.










Lip primers



Voor de lippen kun je het beste een potloodje in de zelfde kleur als de lipstick of lipgloss gebruiken zodat deze langer blijft zitten , niet uitloopt in de kleine rimpeltjes rond de lippen en als je bijvoorbeeld iets drinkt gaat lipstick er vaak sneller af maar door het potloodje blijf je altijd kleur behouden op de lippen. Je moet het lippen potlood wel aanbrengen op de gehele lippen en dus alles inkleuren. Sinds kort is er een nieuw lippen potlood waar ik jullie ook iets over wil vertellen.



Dior Crayon Contour Lèvres Nude € 25,42 
Een transparante lippen potlood die je dus voor alle kleuren lipstick en lipgloss kunt gebruiken. Ideaal als je veel kleurtjes thuis hebt want als je voor iedere lipstick een bijpassend potlood moet kopen dan word het best een kostbare hobby.





Heb ik je nieuwsgierig gemaakt naar deze producten of zie je het niet zo zitten om om ook een primer te gaan gebruiken ? Heb je nog vragen over producten of andere zaken reageer dan gerust op mijn blog met al je vragen.

3 opmerkingen:

  1. Ik gebruik ook van allerlei primers. Moet toegeven dat ik dat niet iedere dag doe (te lui)! Als ik uit ga en zelfs als ik naar klanten moet of andere afspraken heb, ontbreekt de primer niet! Vraag me niet naar het merk, want ik ben qua make-up niet echt merkvast :-)
    Make-up geeft mij sowieso een goed gevoel en de primer zorgt ervoor dat ik ervan op aan kan, dat dat goede gevoel de hele dag blijft, net zoals de make-up!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet mijn primers echt weer vaker gebruiken! Na dit artikel weer met mezelf afgesproken mijn primers vaker te gebruiken. Of ik me eraan hou is het tweede, maar het begin is gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen