donderdag 9 april 2015

Sporten bij Health City

Sporten pfff... worden jullie al moe bij het lezen van het woord? Ik ben er twee maanden geleden toch maar mee begonnen en ik moet zeggen dat ik het echt leuk vind nu. Dat ligt niet alleen aan mezelf maar ook aan de locatie en mijn personal trainer die mij enorm motiveert om door te zetten. Ik sport nu bij Health City en omdat het mij daar zo goed bevalt wil ik jullie graag meer vertellen hier over. 

 


Health City is een wat luxere (dus ook een duurdere) sportschool dan bijvoorbeeld een Basicfit of Fit for Free, dat weerhield mij er dan ook eerst van hier te gaan sporten. Je wil sporten en wat heb je daar dan nog meer bij nodig ? toch heb ik het beide geprobeerd en heb ik meteen besloten om wat meer geld uit te geven omdat sporten heel erg belangrijk is om gezond en fit te worden en te blijven. Ik zou nu ook nooit meer willen sporten bij een simpele sportschool waar je les krijgt van een beeldscherm, maar ik snap natuurlijk ook dat niet iedereen het budget er voor heeft. Bij Health City is het gezellig, word je gemotiveerd en kun je genieten van wat leuke extra's.


Wat kun je verwachten bij Health City ?

Zoals ik al zei kun je bij Health City gebruik maken van verschillende faciliteiten. Dit is wel in ieder filiaal anders. Health City Eindhoven is gevestigd op een toplocatie midden in het centrum, namelijk; in het PSV stadion. Er is voldoende parkeergelegenheid en het is makkelijk bereikbaar voor iedereen. Bij binnenkomst word je altijd meteen vriendelijk begroet en ga je met je pasjes door het poortje. Je komt terecht in een grote zaal met verschillende fitness apparaten. Er is een cardio gedeelte met de nieuwste apparaten waarop  je lekker muziek kunt luisteren maar ook tv kunt kijken met je oordopjes of headphone. Iets verder op vind je een gedeelte met apparaten voor krachttraining en matten waarop je verschillende oefeningen zelf kunt uitvoeren met behulp van allerlei attributen die je zo kunt pakken. Naast de sfeervolle lounge waar je even lekker kunt bijkomen na een sportsessie met gratis koffie/thee/frisdrank/water en tijdschriften vind je een hoek met gewichten om die spieren te kweken die je altijd al hebt gewild of wil onderhouden. Als je dan doorloopt naar het achterste gedeelte van de ruimte kom je in een gang met de ruimtes voor de gratis groepslessen en daar recht tegenover vind je de kleedkamers. Nu komt het leuke! in zowel de dames als de heren kleedkamer vind je zonnebanken, een sauna, Turks stoombad, douches en natuurlijk de kluisjes die werken met hetzelfde pasje waarmee je binnenkomt. Wat is het toch heerlijk om na je sport sessie even een kleurtje te pakken en lekker uit te rusten in de sauna om vervolgens een heerlijke frisse douche te pakken. Voor diegene die het nodig hebben is er ook een fysiotherapeut aanwezig in het gebouw.



Personal training 

Ook een van de redenen waarom ik juist voor Health City heb gekozen is de personal training. Dit is een ideale manier van sporten voor iedereen die een stokje achter de deur nodig heeft net zoals ik. Mijn personal trainer (Mike Bauman) is echt een topper! Het is niet zo dat je elkaar alleen 1 of 2 keer per week ziet voor een sessie maar hij helpt mij ook echt met recepten, voeding schema's en natuurlijk het sport schema. Wat jouw doel ook is, afvallen, conditietraining of trainen voor een marathon er is voor iedereen een passende personal trainer.



Groepslessen

Ook kun je terecht voor leuke groepslessen bij Health City. De tijden zijn allemaal op de website te vinden zodat je deze kunt inplannen in jou schema. De lessen worden gegeven door mensen die er verstand van hebben en je kunnen helpen als dat nodig is. Dus om maar even een voorbeeld te noemen; als je bij BasicFit voor dat beeldscherm staat en er gaat iets mis dan komt de trainer jou niet helpen en hier dus wel.
 


Mijn resultaat 

Ik ben in januari begonnen met sporten en ik kreeg een gratis personal training sessie bij mijn abonnement en die beviel zo goed dat ik daar mee verder ben gegaan. Nu twee maanden verder ben ik erg blij dat ik dat heb gedaan want met behulp van Mike ben ik toch 12 kilo kwijtgeraakt en heb ik die verruild voor wat spiermassa. Ik ben totaal niet bezig met afvallen want ik weet dat diëten gewoon niet werkt, als je echt fit en gezond wil zijn met natuurlijk een goed figuur moet je gewoon sporten en gezond eten. Ik heb mijn levenstijl dus aangepast en ik zou nooit meer terug willen want ik heb meer energie, zit lekkerder in mijn vel en zie er ook nog eens beter uit. Oke dit vind ik een beetje gênant maar ik doe het toch, op de foto hierboven zie je duidelijk verschil toch? Natuurlijk ben ik er wel hartstikke trots op.
 


Klik hier om een gratis dagpas in jouw dichtsbijzijnde Health City aan te vragen


Ben je nieuwsgierig geworden naar Health City? dan kun je altijd een gratis dagpas aanvragen door op de bovenstaande foto te klikken. Met die dagpas kun je de hele dag onbeperkt gebruik maken van de sportschool en kun je er achter komen of het ook iets voor jou is. 

2 opmerkingen: