woensdag 22 april 2015

Blushing Blaricum by V.iev

'' Koffie is als benzine in de motor van een mens, zonder koffie geen goed begin van je dag! ''
Een tijdje geleden ben ik een paar daagjes in het Gooi geweest. Laren en Blaricum waren dan ook bij uitstek de plekken die ik heb mogen bezoeken. Omdat ik een weekje vrij had van mijn werk, wilde ik graag eens een bezoek brengen aan de koffiezaak van Gordon. Helaas was hij zelf niet aanwezig, maar wat een lekkere koffie serveren ze daar!












Ik ben zelf helemaal geen koffiedrinker, nooit geweest ook! Koffie liet ik liever staan, terwijl mijn 
familie wel echte koffieliefhebbers zijn. Met mijn goede vriendin Hylke ben ik een keer in Eindhoven City een latte macchiato wezen drinken in de koffiezaak van Douwe Egberts. Je kent dat wel, zoveel verschillende smaken koffie, hoe moet ik daar nou uit kiezen? Gelukkig wist Hylke wel wat ik eventueel lekker zou vinden op koffiegebied. Een latte macchiato met een laagje caramel erin. Daar zat ik dan, met mijn eerste echte zonder dat ik het had geproefd van een ander, kopje koffie. En verdomd nog lekker ook! Daarna heb ik eigenlijk zo af en toe nog een kopje koffie gedronken, geen zin in of gewoon niet in de gaten gehad, dat je na het eten ook gerust een kopje koffie kan pakken. Ik drink voornamelijk water, sapjes of thee.


Een aantal weken later dan toch eindelijk proberen te plannen om vanuit Eindhoven helemaal naar Blaricum te rijden om de koffie van Gordon eens te willen proeven. Blushing: Een mooi klein
koffiezaakje met een goede sfeer. We konden er gratis parkeren (erg fijn voor Gooische begrippen) en mooi op loopafstand. De tijd dat wij aankwamen was niet gunstig te noemen. Rond lunchtijd was het er erg druk maar gelukkig konden wij nog een plaatsje bemachtigen. Buiten is er ook de mogelijkheid om lekker in het zonnetje te zitten. Ik geef als tip ga vroeg of na 13.00 dan is het was rustiger. Het bestellen is ook erg fijn te noemen. Je geeft bij de koffiehoek aan wat je graag wil bestellen, geeft je tafelnummer door en betaalt direct. Dit zorgt voor een goede doorstroming zodat als het druk is je niet hoeft te wachten op de rekening. Eten is ook mogelijk bij blushing. En je hebt keus uit verschillende gezonde gerechtjes. (De kaart staat ook op de site)


Ik bestelde samen met mijn vriend een flavoured hazelnoot latte en een gewone latte macchiato. Ik vind een extra smaakje in mijn koffie altijd net iets lekkerder. Door de koffie niet door elkaar te halen stond er in mijn schuim van hazelnootsiroop de letter H geschreven. Ik overdrijf niet, en zeker niet omdat de koffie van een bekende NL komt. Maar wat een ontzettende lekkere Flavoured heb ik mogen proeven. Een hele volle en erg zachte smaak koffie. Ik heb toch al een aantal latte's geproefd in de korte tijd dat ik koffie heb 'leren drinken' Maar deze koffie was de beste! We hadden helaas geen tijd om nog meer te kunnen proeven, maar ik kom zeker nog eens terug 'Gordon!'

Blushing is ontstaan naar een idee van Gordon, in Nederland sinds jaar en dag bekend als zanger/entertainer maar vooral ook 
levensgenieter. Blushing gaat in eerste instantie over koffie! 
Gordon is een koffiefanaat zoals vele Nederlanders met hem. 
Naar eigen zeggen functioneert hij niet zonder zijn eerste ‘bakkie’ in de morgen. Bij Blushing kan je ook terecht voor heerlijke superfood shakes. Healthcoach Ellemieke Vermolen stelde de recepten speciaal samen voor de nu al immens populaire shakes en smoothies die steeds meer de voorkeur genieten bij een groot publiek in plaats van de ongezonde milkshakes of andere ijsvarianten.

Klik op de foto om naar de site van Blushing te gaan


























Nog een leuke bijkomstigheid is, is dat Blushing ook gewoon iedere dag open is!
Dus heb je een keer zin in om even in het Gooi te proeven hoe echte koffie kan smaken, of wil je gewoon gezond je dag beginnen. Loop dan even binnen bij Blushing in Blaricum!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten