donderdag 16 april 2015

Recept: Vegetarische Courgette soep

Omdat ik zelf geen vegetariër ben, bereid ik niet snel vegetarische gerechten. Een goede vriendin van mij is zelf wel vegetariër en we hadden een keer afgesproken, dat zodra we een keer bij elkaar zouden gaan eten, we alle twee een gerecht zouden bereiden. Ik maakte een salade met stokbrood en wat lekkere sausjes erbij. En zij zou een vegetarische soep bereiden. Ze had een grote afgesloten maatbeker bij zodat ik het alleen maar een keer hoefde op te warmen. De vegetarische courgette soep was echt heel erg lekker dus wil ik graag het recept met jullie delen.

 

Een tijdje geleden heb ik dit recept nogmaals opgevraagd bij haar. Ik ben de laatste periode erg geïnspireerd geraakt (voornamelijk door Dave) om verschillende recepten uit te proberen. Daarom wilde ik graag deze vegetarische soep nogmaals maken omdat ik het erg lekker vond. Al gauw kreeg ik van haar het recept en kon ik aan de slag.



bevat per portie:  120 kcal, 5 g eiwit, 8 g vet, 8 g koolhydraten

Ingrediënten

  • 1 courgette, in stukjes
  • 1 ui, in stukjes
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 500 ml groentebouillon
  • 2 eetlepels groene pesto
  • 200 ml half volle melk

Bereiden

Fruit de courgette en ui zachtjes aan in de hete olie. Voeg de bouillon en de pesto toe en kook de courgette in ca. 8 minuten zachtjes gaar. Pureer de courgette en het vocht met de staafmixer tot een gladde soep en meng de half volle melk erdoor. 
Roer de soep op het fornuis nog heel even door en voeg zout en peper naar smaak toe.

Courgettes zitten vol met gezondheidsbevorderende effecten voor het lichaam. Deze groente zit tjokvol met vitamine C, wat velen niet zouden hebben verwacht. Het is een makkelijke plant om zelf in de tuin of op het balkon te kweken.

Extra benodigdheden: Staafmixer (dit kan evt ook in de blender bereid worden)

Variatietip: Vervang voor een niet vegetarische variant de groentebouillon door kippenbouillon. Hier kun je eventueel nog zalmsnippers of croutons aan toe voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten