maandag 13 april 2015

The Hangover comes later, or not? by V.iev

Ik hou wel van een drankje op zijn tijd. Nu weet ik uit ervaring dat ik de afterparty in mijn hoofd de volgende dag kan omzeilen. Ik neem je even mee in mijn wereld als het gaat om de kater 

(die komt later) effect. Hier zijn wat handige tips en tricks.


Zorg sowieso dat je een goede niet al te vette maaltijd nuttigt voordat je een drankje (of meer) tot je neemt. Dit voorkomt een naar gevoel achteraf in je hoofd en maag streek. Cola light en water tussen mijn wijntjes door hielp ook goed om scherp te blijven. Ei is rijk aan cysteïne een aminozuur dat helpt alcohol te verdrijven. Kook twee eieren en eet deze op een vezelrijke boterham of neem roggebrood als je dat ook lekker vind. Bak je eieren niet in vette boter. Slecht voor je lichaam en het vet maakt je alleen maar misselijker.


Bosbessen bevatten veel vitamine C, goed voor je lichaam en herstellen 'gedeeltelijk' de schade in je hersenpan. Drink je dit met een kop gemberthee, dan ben je ook gelijk van je misselijkheid af. Ben je nou niet van de thee? Geeft niet, een kop zwarte koffie kan je ook helpen bij het bestrijden van je vermoeidheid door de hoeveelheid cafeïne die je koffie bevat.

Mijn ervaringen leerde mij dat kokoswater goed was tegen uitdroging, ook veel beter als alternatief voor de vele sportdrankjes die er op de markt zijn.
Goed voor je portemonnee en voor je bloedsuikerspiegel. Dit drankje is onder andere te verkrijgen bij je supermarkt, of de biologische winkels.
Vivian Reijs promoot dit drankje ook regelmatig, en zij kan het weten omdat ze veel werkt met gezonde voeding.
Je mag gerust snacken de day after, doe dit dan wel verantwoord met onverzadigde vetten, zoals bijvoorbeeld druiven of 30+ kaas. Hierdoor zal je ook meer energie opbouwen. Drink geen drankjes door elkaar, en laat de shotjes staan. Een goede wijn heeft meteen een beter effect op je hersenpan dan een slechte versie. Wijn na bier geeft plezier, bier na wijn geeft venijn. De meest belangrijkste tip van mij is wel dat ik 2 volle glazen water leegdrink voordat ik ga slapen. Je moet evt een keer extra naar de toilet, maar dat liever dan dat ik een hele dag kwijt ben aan een bokkend toetje. Waarom ik twee glazen drink? Simpel, je geeft je lichaam en hersenen extra vocht omdat alcohol juist vocht afbreekt. Soms neem ik daar wel extra een paracetamol bij omdat mijn alcoholpercentage wel eens verschilt van elkaar. Dit is niet altijd het geval, soms is alleen water gewoon genoeg.
Halleluja flesjes water naast je bed en je kan er weer tegenaan!!


Probeer het eens uit, en ik ben héél benieuwd of deze tips voor jou ook wat opgeleverd hebben.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten