vrijdag 10 april 2015

Smoothie van de week: Mean Green

Sinds een aantal weken maak ik iedere dag als ontbijt of lunch een smoothie. Smoothies zijn een mega gezonde manier om de goede hoeveelheid fruit en groentes binnen te krijgen en het is daarnaast erg leuk om te experimenteren met verschillende smaken. Iedere week ga ik jullie verassen met een origineel en zelf verzonnen smoothie recept. 

 
https://instagram.com/davemaquillage/

Als je het leuk vind kun je mijn persoonlijke instagram account volgen door op de foto te klikken. Hier vind je nog meer leuke smoothie recepten en een kijkje in mijn dagelijkse leven.


Deze smoothie ziet er misschien niet zo heel lekker uit maar hij is heerlijk! en natuurlijk mega gezond. Ik heb met deze smoothie de #AHlente smoothie wedstrijd gewonnen van Albert Heijn.

Ingrediënten(1persoon):
- 1 banaan
- kopje met bevroren ananas
- 100 gram spinazie
- 100 gram andijvie
- 100 ml yoghurt
- scheutje water


1. Pel de banaan en snij deze in stukjes zodat de blender het goed kan mixen. 

2. ik gebruik nu bevroren ananas die ik eerst heb laten ontdooien. Waarom ik bevroren fruit gebruik ? omdat fruit erg duur is en op deze manier kan ik altijd fruit pakken als het vers fruit op is.

3. Voeg alle ingrediënten toe in de blender. Mix 2 minuten en schenk de smoothie in een groot glas.


Variatietip: Je kunt de yoghurt ook vervangen door , sojamelk of gewone melk.

 

Gifstoffen worden sneller afgevoerd uit het lichaam als je regelmatig spinazie eet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten