dinsdag 29 oktober 2013

Review: Bolsius Geurglazen & Geurdiffusers

Ik ben gek op geurkaarsen en diffusers om mijn huis lekker te laten ruiken, ik was dus heel blij toen ik vorige week een leuk pakket van Bolsius met daarin 4 geurglazen en een diffuser ontving om te testen. In het pakket vond ik ook geur-theelichtjes. Producten van Bolsius hebben een leuk prijsje en wat ook niet geheel onbelangrijk is; je ruikt ze ook echt goed. Kijken jullie gezellig mee naar deze leuke producten ?



De geurglazen en geurdiffusers zijn er in 25 uiteenlopende varianten. Om het makkelijk te maken zijn de geuren opgedeeld in vijf groepen.

Floral: Lily of the valley, Freesia, Magnolia, Lilac Blossom, French Lavender, Cherry Blossom, Velvet Rose
Gourmand: Vanilla, Baked Cookies, Sugar & Spice, Cappuccino
Woody: Winterdream, Sandalwood
Fruity: Sweet Strawberry, Black Cherry, Wild Cranberry, Juicy Orange, Exotic Mango, Tropical Fruit, Lemon Zest, Green Apple, Honeydew Melon, Blueberry
Overig: Fresh Linnen en Anti-tabaco

Persoonlijk hou ik erg van de fruitige geuren en de Gourmand geuren. Ik ben ook erg benieuwd naar de geur Baked Cookies! die lijkt me geweldig. Ik wist helemaal niet dat Bolsius zo veel keuze had in geuren maar ook echt bijzondere geuren. De geurglazen die ik ontving waren in de geuren French Lavender en Wild Cranberry.


De verpakking van de geurglazen is erg simpel maar daar houd ik wel van, het is tenslotte modern en tijdloos. Het glas is vrij dik dus mocht je het perrongeluk laten vallen dan zal het glas niet snel breken. Mocht je geïrriteerd raken aan het etiket op het glas net zoals ik dan kun je deze gewoon gemakkelijk verwijderen zonder enige moeite. Nu komt het belangrijkste; de geur. Want we willen natuurlijk wel dat we de kaarsen ook echt ruiken. Belangrijk is dat je de geurkaarsen niet in een al te grote ruimte gebruikt want dan heeft het geen nut, behalve als het meerdere zijn natuurlijk. Ik heb een gemiddelde grootte huiskamer en rook ze echt goed. De geur is precies goed, niet te sterk maar ook weer niet te subtiel. Na het aansteken van de kaarsen rook ik de geur ongeveer na een kwartiertje. Ik ben wel even naar buiten gegaan omdat je anders teveel gewend raakt aan de geur. Ik ben die avond een uurtje van huis weg geweest en toen ik thuis kwam rook ik ze nog. De geurglazen zijn vanaf €2,25 te koop en zijn er in drie verschillende maten. Ik vind het echt een leuk prijsje, vooral omdat je het glas erbij krijgt.


























Links op de foto hierboven zie je het geurglas in de maat klein, er zijn dus grotere maten maar ik vind deze al groot genoeg. Rechts op de foto zie je een van de votieven, een geurkaars die volledig smelt in het glaasje. Deze kun je dus ook niet zonder houder gebruiken. De votieven zijn per stuk verkrijgbaar zodat je bijvoorbeeld ook een keer een andere geur kunt uitproberen voordat je er meteen meerdere aanschaft.

French Lavender - Een bries die door de paarse lavendelvelden van de Provence gaat en de volle, natuurlijke geur van bloeiend lavendel met zich meebrengt. Rustgevend en vertrouwd, brenger van een ontspannen sfeer. Deze geur vind ik vooral heel erg geschikt voor de slaapkamer.



Wild Cranberry - De lichtzoete geur van cranberries roept herinneringen op aan de winter en de gezelligheid rondom Kerst. Deze geur gebruik ik het liefst in de avond, lekker knus op de bank met een heerlijke geurkaars die het huis vult.



























Wat ik ook altijd een onwijs leuk product vind zijn de geur theelichten. Ik heb thuis veel van die leuke glaasjes om theelichtjes in te doen maar met geur theelichten heb je de gezelligheid van een kaars en de geur van een geurkaars. De geur theelichten zijn in verpakkingen van 18 en 30 stuks verkrijgbaar en te koop vanaf €2,25 per 18 stuks. Theelichten branden 4 uur, dus je kunt een hele avond lang genieten van je favoriete geur.

Fresh LinenPasgewassen linnengoed dat al drogend aan de waslijn de frisse lucht van buiten meeneemt naar binnen. Een verkwikkende, schone geur waarbij je 's ochtends fluitend je bed uitspringt! Deze geur vind ik geweldig, het ruikt echt naar schone was. Ondanks dat ik de geur lekker vind, vind ik dit wel meer een geur voor in de lente of zomer.
































Het laatste product in het pakket was de geur diffuser in de geur Sandal Wood. Als je constant van je lievelings geur wilt genieten kun je de stijlvolle geurdiffusers van Bolsius gebruiken. De stokjes absorberen op natuurlijke wijze de vloeistof en verspreiden vervolgens een heerlijke geur in jouw huis. Ze zijn goed voor een langdurige, constante geur, tot ongeveer zes weken lang. Geurdiffusers zijn als set van vloeistof met stokjes verkrijgbaar. De 45 ml uitvoering die je op de foto ziet kost €5,99. Erg leuke diffuser om op een mooi plekje neer te zetten. Tip! draai de geurstokjes af en toe om anders ruik je deze minder omdat de stokjes te droog worden.

Sandalwood - Warm hout met een diepe, aromatische ondertoon die herinneringen oproept aan exotische bestemmingen. Een intense geur voor lange avonden met vrienden of bij een goed glas wijn. Deze geur vond ik in het begin wat minder, ik moest er aan wennen. Nu vind ik het een lekkere geur maar mijn voorkeur gaat toch uit naar fruitige of gourmand geuren van Bolsius.


Deze geurdiffusers zijn er in de volgende geuren: Lily of the valley, Magnolia, Freesia, Lilac Blossom, French Lavender, Cherry Blossom, Velvet Rose, Vanilla, Baked Cookies, Sugar & Spice, Cappuccino, Winter Dream, Sandalwood, Sweet Strawberry, Black Cherry, Wild Cranberry, Juicy Orange, Tropical Fruit, Lemon Zest, Exotic Mango, Green Apple, Honeydew Melon, Blue Berry, Fresh Linnen & Anti-Tabacco.




Gezellig toch die kaarsjes ?


De geurkaarsen en geurdiffusers van Bolsius Aromatic zijn onder andere te koop in diverse 
tuincentra en supermarkten, zoals de Intratuin en Jumbo. De producten zijn ontwikkeld op basis van echte, natuurlijke geuren en zuivere ingrediënten, ook een pluspunt. Ben je benieuwd naar de andere producten van Bolsius dan kun je die bekijken op www.bolsiusaromatic.nl. Gebruik jij thuis wel eens geurkaarsen of diffusers ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten