vrijdag 18 oktober 2013

Dentsend oplossing tegen tandenknarsen

Het is even tijd voor iets heel anders, geen beauty maar meer persoonlijke verzorging. Hoeveel mensen zijn er wel niet die last hebben van tandenknarsen? veel te veel. Ik hoor daar gelukkig niet bij maar er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die er last van hebben. Tandenknarsen gebeurt vaak 's nachts maar kan ook overdag voorkomen. Dentsend, de online tandartsen praktijk heeft hiervoor de oplossing door middel van unieke knarsbitjes die per klant volledig op maat worden gemaakt!




Tandenknarsen oftewel Bruxisme, is het over elkaar heen schuiven van de tanden en kiezen of ook wel het krachtig op elkaar klemmen van tanden en kiezen. Bij het aanhouden van deze (vaak onbewuste) gewoonte kan dit het gebit beschadigen en andere klachten veroorzaken, wat dus heel erg vervelend is als je zelf niet in de gate hebt dat je het doet.

Individueel ontwikkelde knarsbitjes
Dentsend, de online tandartsenpraktijk, heeft een doelgerichte oplossing tegen het tandenknarsen. In het tandtechnisch laboratorium van Dentsend worden knarsbitjes individueel op maat gemaakt. Deze unieke maatwerk-oplossing zorgt voor een aanzienlijk verminderde gebitsslijtage en is daarmee een effectieve behandelingsmethode. Als je het bitje draagt kun je dus niet meer knarsen en zul je het bitje beschadigen in plaats van je tanden. De bitjes zijn zowel voor kinderen als volwassenen geschikt door dat je ze op maat laat maken.



Tandarts-kwaliteitsbitjes voor een gereduceerd tarief
De op maat ontwikkelde knarsbitjes die Dentsend ontwikkelt, zijn dezelfde bitjes die via de eigen tandarts gemaakt kunnen worden, maar dan tegen een gereduceerd tarief. Het prijsverschil van het knarsbitje via Denstend zit hem onder andere in het feit dat je zelf een afdruk van het gebit maakt. Als je online een bestelling gedaan hebt, krijg je de afdrukset thuis gestuurd. Na zelf een afdruk te hebben gemaakt, wordt deze terug gestuurd en ontvang je binnen 7 werkdagen een knarsbitje op maat. De lagere prijs komt daarnaast door de unieke online consultmethode van Dentsend. Hierdoor kan Dentsend een knarsbitje voor een gereduceerde prijs aanbieden, zonder echter aan de reguliere kwaliteit van de tandarts in te boeten.



Dentsend is geen concurrent van de tandarts, maar een partner!
Dentsend is er met de tandenknarsbitjes op maat niet op uit om de concurrentie met tandartspraktijken aan te gaan. Het is juist de bedoeling om via de Dentsend-methode samen te werken met de tandarts, om op die manier de niet-medische handelingen uit handen te nemen van de tandartspraktijken. Op die manier kan de tandarts in de reguliere praktijk zijn of haar kennis en kunde optimaal benutten.



Ik hoop dat dit een prettige oplossing is voor mensen die last hebben van tandenknarsen. Wil je meer over deze knarsbitjes weten of ben je er in geïnteresseerd dan verwijs ik je door naar: www.dentsend.nl/laboratorium/knarsbitje-op-maat/ Heb jij zelf last van dit probleem of ken je iemand die tandenknarst ? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

1 opmerking:

  1. Graag wil ik jullie ook waarschuwen voor de knarsbitjes van dentsend. Vorig jaar heb ik zelf er een op deze manier besteld, lekker goedkoop en op maat gemaakt. Dentsend beschrijft dat ze het bitje niet helemaal naar de achterste kiezen laten doorlopen, omdat dit een kokhalfeffect zou opleveren.

    Vervolgens ben ik trouw de maanden erna het bitje gaan dragen, maar merkte op een gegeven moment dat mijn tanden scheef gingen groeien en dat ik mijn voorste tanden niet meer op elkaar kreeg. Toen ik mijn eigen tandarts raadpleegde schrok hij erg over wat er met mijn tanden is gebeurd. Doordat het bitje niet tot achterin reikte zijn mijn achterste kiezen gaan "wandelen"/ of te wel gaan uitzakken, omdat er geen tegendruk was. Met als resultaat dat ik nu mijn tanden niet meer op elkaar krijgt. Het advies is een beugel en het trekken van de kiezen, wat zonder dit bitje niet nodig was geweest!
    Ben erg verdrietig hierover en vanaf het moment dat ik dit aan heb gegeven, geeft dentsend geen gehoor en is van de mooie service niks meer te merken.

    Dus bedenk je 2 x of je dit wel waard is.....

    BeantwoordenVerwijderen