woensdag 23 oktober 2013

Review: Philosophy The Microdelivery Peel

The Microdelivery Peel is een product waar veel mensen over te spreken zijn, ik heb er al zoveel over gehoord. Tijd om deze eens te testen. Het is geen nieuw product maar ik wil ook bestaande producten testen omdat die tenslotte nog steeds verkrijgbaar zijn. Nieuw wil niet automatische zeggen dat het beter is. Maar goed, ik dwaal af. The Microdelivery Peel is een exfoliërend product en eigenlijk was Philosophy het eerste merk dat een microdermabrasie voor thuis op de markt bracht. Ik was heel erg benieuwd naar dit product en ik kan je vast verklappen dat ik ook fan ben geworden van dit geweldige product.



Wat is exfoliëren eigenlijk ? - Exfoliëren is heel simpel gezegd het verwijderen van oude, dode en beschadigde huidcellen. Exfoliëren is een natuurlijk proces in de huid maar dit kun je met een product zoals de The Microdelivery Peel verbeteren. Normaal duurt het een aantal weken en bij de rijpere huid zelfs maanden voordat de huid zich vernieuwd met nieuwe cellen, door het wekelijks gebruik van The Microdelivery Peel versnel je dit proces en zorg je ervoor dat de celvernieuwing in de huid word gestimuleerd. Je zult zien dat je een gezonde, frisse, stralende huid er voor terug krijgt.


In de set van The Microdelivery Peel vind je twee producten. Het eerste product is een potje met 60ml vitamin C/peptide crystals. Het tweede product is een flesje met 60ml lactic/salicylic acid activating gel. Deze producten kun je niet los van elkaar kopen en ook niet los van elkaar gebruiken. Het setje kost 
€ 64,02 wat ik best een smak geld vind voor een peeling. Maar ik moet zeggen dat ik na het gebruik van The Microdelivery Peel daar anders over denk.


Als je de verpakking openklapt vind je nog een tekst waarin je kunt lezen hoeveel je moet gebruiken en hoe je het moet gebruiken. Erg handig want het is wel een bijzonder product met een gebruiksaanwijzing. Ook vind je je hier de lijst met ingrediënten  De producten kun je ook alvast bekijken met een schermpje ervoor. Erg leuke verpakking ook!

Ingrediënten:

gel: water (aqua), lactic acid, hydroxyethylcellulose, linoleamidopropyl pg-dimonium chloride phosphate, salicyclic acid, polyquaternium-10, propylene glycol, dizolidinyl urea, methylparaben, propylparaben. 


crystals: peg-6, sodium bicarbonate, oleth-20, glyceryl stearate se, silica, magnesium ascorbyl phosphate, tocopheryl acetate, retinyl palmitate, ethylhexyl palmitate, citrus aurantium dulcis (orange) oil, tribehenin, sorbitan isostearate, palmitoyl oligopeptide, beta-carotene, isopropylparaben, isobutylparaben, butylparaben, methylparaben, propylparaben.


toen ik de foto's maakte kon ik niet wachten om de producten te gaan testen  Ik was zo benieuwd wat ik met die twee producten moest doen EN HOE HET GING AANVOELEN OP MIJN HUID.


Het eerste product wat je dus aanbrengt is het potje. Hierin vind je de Vitamine C/Peptide kristallen. Je ziet aan de gele kleur van het product eigenlijk al dat het vitamine c bevat. Dit product heeft ook een hele aangename citrus geur. Als je het product van dichtbij bekijkt zie je ook de kleine kristallen zitten, ze zijn net zo fijn als zand.

De textuur van de kristallen is vrij dik en korrelig maar zodra je het product op de huid aanbrengt word het zachter en smelt het als het ware een beetje. Het voelt vettig aan en er komt nog meer van die heerlijke geur vrij. Ik vind de geur van een product altijd heel erg belangrijk. Ik laat het op mijn hand zie omdat het fotograferen tijdens het aanbrengen op de huid niet zo handig ging. Je hebt ongeveer een theelepel nodig van stap 1 om over het hele gezicht te verdelen. Zorg ervoor dat je niet gaat scrubben met de kristallen, het is de bedoeling dat je de 60 seconden lang zachtjes gaan inwrijven op de huid.




Nu is het tijd om de gel erbij te pakken. Je gebruikt ongeveer twee theelepels en die verdeel je over de handen. De gel substantie is heel neutraal van geur. Nu breng je dit aan over de kristallen om deze te activeren. Meteen nadat de twee producten elkaar hebben geraakt word het lekker warm en gaat het een beetje schuimen. Nu laat je het de twee laagjes op de huid met rust en wacht je 2 tot 3 minuten.

Zorg er ook echt voor dat je die 2-3 minuten niet te ver overschrijd want dan kan je de huid ook te veel exfoliëren. Dan is het tijd om het product te verwijderen van de huid. Ik deed het met een vochtig washandje maar dat werkte niet erg handig. Het beste kun je gewoon onder de douche gaan staan omdat je anders nooit alles van het gezicht af krijgt. De korreltjes zijn zo fijn dat het dan aanvoelt alsof je wat zand van het strand in je gezicht hebt hangen.


The microdelivery peel is echt een geweldig product! je gebruikt het wekelijks voor het beste resultaat. langs dit product is het belangrijk om niet te scrubben. Dat word te veel van het goede. Wat ook heel belangrijk is, is dat je een goede bescherming gebruikt als je naar buiten gaat na deze peeling omdat de huid kwetsbaarder is. Het beste is om een product te gebruiken waar in een goede bescherming is verwerkt.

Het resultaat van dit product? Een gezonde frisse, zachte huid. Werkt goed tegen vergrootte poriën, een doffe huid en is geschikt voor alle huidtypen. Mijn huid voelt echt aan als nieuw en was ook wat egaler na het gebruik van de peeling. Ik ben echt heel erg tevreden over dit product, een echte aanrader. Het gebruik van het product is even wennen maar vooral heel erg fijn. De prijs van het product is dan wat minder maar je betaald ook voor twee producten. Kortom; het product doet wat het belooft!

The Microdelivery Peel van Philosophy is exclusief verkrijgbaar bij ICI Paris XL en in de webshop van ICI Paris XL. De prijs; € 64,02 is met 10% korting die je daar standaard krijgt. Ik ben door het gebruiken van dit product erg benieuwd geworden naar de andere producten van Philosophy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten