donderdag 3 oktober 2013

Review: Sisley Botanical D-tox night treatment

Sisley is een merk dat bekend staat om het gebruik van natuurlijke ingrediënten en geschikt voor de meest gevoelige huidjes. De producten zijn kostbaar maar als je het eenmaal gebruikt hebt dan zul je het er voor over hebben, althans dat is mijn mening. De afgelopen 4 weken heb ik voor jullie de nieuwe Botanical D-TOX getest, een bijzondere nachtverzorging in de vorm van een kuur die de huid gaat ontgiften. Benieuwt naar mijn conclusie en het product ? 




Allereerst is dit product geschikt voor alle huidtypen en bedoeld voor diegene die die de huid intensief willen ontgiften oftewel heel intensief reinigen van binnenuit. Tijdens het gebruikt van deze vier weken durende kuur kan het dus ook zijn dat je puistjes krijgt zoals ik maar dat is in dit geval een goed teken omdat de crème dan goed zijn werk doet. De luchtige crème gaat door het gebruik van plantaardige ingrediënten schadelijke stoffen uit de huid verwijderen. Waarom is dit product nu in de vorm van een nachtcrème? nou dat is heel simpel uit te leggen. S'nachts is de huid het meest actief en de celdeling op zijn hoogst waardoor je sneller resultaat zult zien en het meeste uit een product zoals deze kunt halen.

De verpakking is een handige en hygiënische pompflacon

Actieve ingrediënten die je in deze nacht verzorging vind:
  • Rijst peptidenextract: stimuleert celontgifting door beschadigde proteïnen te elimineren
  • Einkornextract: bestrijdt oxidatieve stress
  • Ginkgo biloba-extract: bevordert de microcirculatie van de huid
  • Rozemarijnextract: stimuleert en tonifieert
  • Hopextract: revitaliseert
  • Etherische oliën van rozemarijn en salie: zuiveren en verkwikken
  • Matricariabloesem: verzacht en versoepelt
  • Etherische oliën van majoraan: kalmeren
  • Etherische oliën van lavendel: stabiliseren
  • Plantaardige glycerine: hydrateert
  • Karitéboter: voedt
  • Zonnebloemolie: versoepelt
Luchtige textuur

De Botanical D-tox is een vrij dunne emulsie die makkelijk over de huid verdeeld en ook vrij snel in de huid trekt. Een pompje is voldoende voor de huid en de hals en na een periode van 4 weken zul je zien dat er nog meer als voldoende over is van het product. Natuurlijk wil je zo'n kostbaar product helemaal opmaken en daarom kun je het product na de kuur wekelijks gaan gebruiken tot dat deze op is. Het resultaat van deze D-tox is een mooie zachte huid met een natuurlijke glow en een heldere teint. Vooral dat laatste merkte ik na twee weken al. Mijn huid is egaler en voelt ook heel comfortabel aan. Ik raad het product aan aan iedereen die de huid een oppeper wil geven, bijvoorbeeld tijdens een seizoens wisseling of naar een periode van stress/ziekte. Natuurlijk wil je na deze kuur ervoor zorgen dat die schadelijke stoffen en stralingen van de zon jouw huid niet meer beschadigen en met die wensen beschrijf ik eigenlijk een product wat je langs deze nachtverzorging overdag kunt gebruiken.


Sisley Botanical D-tox kost  161,00 (30 ml) en is  verkrijgbaar bij alle Sisley verkooppunten zoals ICI Paris XL. Een behoorlijk kostbaar product, maar ik test regelmatig dure producten en ik zou het niet aanraden als je geen resultaat ziet maar dat zie ik gelukkig wel. Wat trouwens ook niet geheel onbelangrijk is, is de geur van het product want die is heel aangenaam en je ruikt echt de plantaardige ingrediënten in de crème. Denk je dat dit product iets voor jou is of sla je deze liever over ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten