woensdag 2 oktober 2013

Boucheron Place Vendôme Eau de Parfum

Als ik aan Boucheron denk dan denk ik aan klassieke ouderwetse geuren die mijn oma lekker vind, niks mis mee natuurlijk maar niets voor mij. Boucheron slaat een hele nieuwe weg in met hun nieuwe geur Place Vendôme, een bloemig-oriëntaalse geur en ik weet bijna zeker dat deze geur een succes gaat worden. Toen ik de flacon in mijn handen kreeg deze week was ik eigenlijk al verkocht. Benieuwd wat ik van de geur zelf vind ? lees dan verder.





“A story rather than a face. A story of light. While Paris continues to dream, the sun’s rays slide over the rooftops. The dome of the Invalides becomes a gigantic gold flower. The sun continues to rise, its rays crossing the arcades. Shadows slip from the Vendôme Column, which points majestically at number 26. In a white light, she appears. She is the heroine. On her skin, ephemeral finery to enhance the glow found deep within each woman. Boucheron Place Vendôme.”


Deze nieuwe moderne geur van Boucheron is vernoemd naar het adres waar Frederic Boucheron zijn eerste juwelierszaak opende in 1893: Place Vendôme 26. Het parfum staat symbool voor meer dan 150 jaar van prachtige juwelen die hier een plekje hebben gehad.

verkrijgbaar in 30 ml/€ 45,00, 50 ml/ € 60,00 & 100 ml/€ 90,00
 ''De Boucheron vrouw is onafhankelijk. Vrij. Zelfstandig. Met haar voeten stevig op de grond, gaat ze haar eigen weg. Ze geeft de juwelen cachet met haar uitstraling. Haar geur is een dierbare toevoeging, de expressie van haar stijl en kracht. Genade en zelfverzekerdheid komen samen. Ze draagt maar één parfum: Boucheron Place Vendôme.''



De compositie van de geur is bloemig-oriëntaals en houtachtig. Place Vendôme opent met frisse en sprankelende roze peper, die de delicate oranjebloesem en de rozen essentie enigzins verlicht. Jasmijn bloemblaadjes ontwikkelen zich tot hun volle potentie in het bloemige hart van het parfum, samen met pioenroosdat verrijkt is met gouden noten van romige honing. De basisnoten omvatten het elegante geurende cederhout en het sensuele van de benzoë.


Een bijzondere geur verpakt in een geweldige flacon, zeker de moeite waard om een te ruiken als je in de parfumerie bent. De Eau de Parfum is het het buitenland al een succes en de Eau de Toilette word daar binnenkort ook uitgebracht, ik neem aan dat we in Nederland nog even moeten wachten of de geur hier ook een succes word. Zijn jullie ook zo verliefd geworden op die prachtige flacon ?

 Place Vendôme bodylotion € 37,80 / 200 ml

Geen opmerkingen:

Een reactie posten