donderdag 18 april 2013

La Petite Robe Noire eau de toilette

La Petite Robe Noir was al een succes in Nederland voordat deze verkrijgbaar was. Een geweldige en vooral ook originele geur die nu ook verkrijgbaar is in de vorm van een eau de toilette. Je herkent de originele eau de parfum in de eau de toilette absoluut maar toch is het een hele andere geur door de toevoeging van andere ingrediënten die het geheel wat luchtiger en subtieler maken. Een fantastische geur die tevens ook gecreëerd is door de bekende parfumeur Thierry Wasser.




“Ik ben absoluut noodzakelijk en volkomen onweerstaanbaar. Ik ben de chique en zeer verleidelijke nieuwe geur creatie van Guerlain. Ik ben La Petite Robe Noire. Ik heb iets nieuws aangetrokken – een verfijnd en oogverblindend jurkje. In mijn geuraura zul je ondefinieerbaar frisse, zonnige en speelse noten ontdekken. In het overgaan van de Eau de Parfum naar de Eau de Toilette heb ik mijzelf opnieuw uitgevonden – ik ben vertrouwd en toch volledig uniek. Ik blijf je verrassen. Het is één van de geheime formules waarmee ik iedereen betover.”



De flacon

Mijn glazen flacon blijft onaangetast. Dezelfde ronde schouders, dezelfde dop in de vorm van een omgekeerd hart. Maar het kristalheldere glas is subtiel poederig roze gekleurd en voorzien van het silhouet van een geraffineerd strapless jurkje met een dun roze riempje. Mijn verhaal gaat verder in het aangename gezelschap van hetzelfde team. De film en de afbeeldingen zijn weer van de hand van de kunstenaars Kuntzel +Deygas.


De geur

De eerste arabesk is een armvol frisse bloemen. Dit boeket van rozen, jasmijn en oranjebloesem, vers geplukt in de vroege ochtend en verspreidt een subtiele, luchtige en verrukkelijk vrouwelijke geur. Heerlijk sappige fruitnoten dansen op spitzen. Dan verschijnen sappige kersen, appels en blauwe bessen
op het toneel, besprenkeld met groene noten als sprankelende dauwdruppeltjes. Ten slotte onthullen de verleidelijke noten van witte amber zichzelf. Een wolk van subtiele, smetteloze en zijdezachte
muskusnoten die alles in een zachte halo hult. Mijn bewonderaars applaudisseren voor zoveel glinsterende
gratie en zorgeloze elegantie. Ze buigen voor mijn onweerstaanbare charmes en dromen ervan om met mij te
mogen dansen.



links eau de parfum en rechts eau de toillete



Ik zou zeggen ga maar eens naar een Guerlain verkooppunt want dit moet je gewoon ruiken. Perfect als zomergeur maar ook voor diegene die La Petite Robe Noir eau de parfum toch nog iets te zoet en/of krachtig vonden. La Petite Robe Noir eau de toilette is verkrijgbaar in drie formaten, 30 ml(€ 52,45), 50 ml(€ 71,62) en 100 ml(€ 101,87). Heb jij deze fantastische geur al eens geroken ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten