zondag 14 april 2013

Beauty Blog by Dave genomineerd voor de Liebster-award

Een paar dagen geleden kreeg een berichtje van Anouska en zei heeft ook een eigen beauty blog genaamd Budget for Beauty. In het bericht stond dat ze mij genomineerd had voor de Liebster-award. Voor diegene die niet weten wat dit in houd: het idee van de Liebster-award is begonnen in Duitsland (had je niet gedacht he) en is ervoor bedoeld om beauty bloggers onder de aandacht te brengen. Het is eigenlijk meer een tag maar dat maakt het niet minder leuk. Er zijn een aantal regels aan verbonden die ik jullie even zal uitleggen.



  • Elke blogger die genomineerd is moet 11 vragen beantwoorden die zijn/haar voorganger heeft verzonnen, in mijn geval heeft Roos 11 vragen verzonnen die ik moet beantwoorden.
  • Iedere blogger moet 11 feitjes over zichzelf vertellen
  • Ik moet 11 mede-bloggers nomineren, ik heb dus 11 blogs uitgezocht waarvan ik vind dat ze een beetje extra aandacht verdienen
  • Voor deze 11 bloggers verzin ik ook 11 vragen die zij moeten beantwoorden
  • Ik moet de bloggers laten weten dat ze genomineerd zijn en ik mag niet terug genomineerd worden!



1. Waarom ben je gaan bloggen?

Ik ben in oktober 2012 begonnen met Beauty Blog by Dave maar het idee voor deze blog was er al langer. Ik dacht eerst van; ja er zijn al zoveel beauty bloggers maar toen ik er meer over na ging denken dacht ik; ja dat klopt maar hoeveel mannelijke bloggers zijn er nou ? En niet alleen ben ik een man maar ik ben ook kapper, visagist en heb verschillende trainingen over huidverzorging en parfum gehad waardoor ik mensen ook echt advies kan geven. Mensen gaan steeds vaker het internet op voor advies en dat wil ik iedereen aanbieden. Dat zijn punten die mij inspireerde om toch een blog te gaan beginnen langs mijn huidige baan in de parfumerie en mijn opleiding.

2. Wie is je grootste voorbeeld?

Mijn grootste voorbeelden zijn Debbie van Beautyscene.nl, Cynthia van Misslipgloss.nl en Mascha van Beautygloss.nl. Wat zei allemaal al bereikt hebben is gewoon geweldig en daar hebben ze ook hard voor moeten werken. Ik volg deze 3 bloggers al jaren en zou het onwijs leuk vinden om ze een keer in het echt te ontmoeten.

3. Wat is je favoriete hobby?

Mijn favoriete hobby is toch wel echt mijn werk en mijn blog eigenlijk ook want dat doe ik allemaal in mijn vrije tijd. Ik vind het heerlijk om bij vriendinnen de haren te doen en daar ook nog een leuke make-up bij aan te brengen.

4. Als je maar een make-up product mocht kiezen en de rest mocht je nooit meer gebruiken, wat zou je dan kiezen?

Ik gebruik maar weinig make-up producten zelf en het enigste wat ik gebruik is een concealer en een poeder. Maar de La Prairie concealer in kleur nummer 03 zal ik nog heel lang blijven gebruiken. Ook gebruik ik het liefst een poeder van Guerlain omdat deze heel erg lang een mooi mat resultaat geeft op mijn huid. De poeder van Guerlain is de Meteorites compact powder in kleur nummer 02.

5. Wat is je favoriete sprookje?

Mijn favoriete sprookje is en blijft Belle en het beest en dan vooral de film van Disney. Dit is geloof ik ook de enigste Disney film die gebaseerd is op een sprookje. Belle en het beest heb ik zeker al 20 keer gekeken en het verveeld nog steeds niet. Ik ben trouwens ook helemaal gek op Disney en komende zomer ga ik daar voor de 3e keer naartoe.

6. Welk eten zou je absoluut niet kunnen missen?

Mijn favoriete eten blijft toch Japans en dan vooral sushi. Misschien heel raar maar ik eet geen vis en de sushi's zonder vis daar word ik echt blij van. Mexicaans en Grieks vind ik ook erg lekker.

7. Houd je van lente, zomer, herfst of winter en waarom?

Ieder seizoen heeft wel iets maar ik hou toch het meeste van de zomer. De zomer heeft voor mij veel meer voordelen ten opzichten van de andere seizoenen. Minder regen, lekker bruin kleurtje op de huid en vooral een vrolijker gevoel. Dus ik kan ook niet wachten tot het beter weer word.

8. Wat doe je als eerste als je wakker wordt?

Het eerste wat ik doe is 6 keer op snooze drukken. Ik kan niet in een keer opstaan en meteen aan de slag gaan. Zodra ik opgestaan ben ga ik meteen in de douche en daar sta ik meestal vrij lang onder maar daarna ben ik meestal wel lekker wakker.

9. Wat neem je altijd mee als je de deur uitgaat?

Mijn telefoon heb ik altijd bij en die keren dat ik hem vergeet ben ik ook echt niet vrolijk. Tegenwoordig kan je niet meer zonder en het is niet alleen mijn telefoon maar ook mijn wekker, krant, agenda en notitie boekje.

10. Wat vond/vind jij het verschrikkelijkste vak op school?

Het idee van deze Liebster-ward mag dan wel uit Duitsland komen maar dat vak vond ik dus echt niets aan. Ik was meer geintreseerd in biologie en Engels omdat ik daar ook goed in was.

11. Waar ben je het meest trots op?

Deze vind ik moeilijk maar het meest trots ben ik toch op mijn zusje. Ik heb een zusje van 8 jaar en daar ben ik helemaal gek op. Ze is nu op de leeftijd dat ze geintreseerd raakt in beauty en dat vind ik gewoon geweldig om te zien. Ze volgt nu al Mascha op Beautygloss.nl en weet alles al beter dan haar grootte broer.


11 feitjes over mijzelf.

1. Mijn echte naam is Davy maar dat vind ik kinderachtig klinken dus noem ik mezelf Dave.

2. Ik spaar miniatuurtjes van bekende geuren en heb in een jaar tijd al heel wat verzameld, inmiddels heb ik 4 letterbakken vol gekregen.

3. Mijn droombaan is werken bij een merk zoals Dior of Guerlain.


4. Mijn all time favoriete beauty merken zijn Givenchy en Guerlain.

5. Ik ben onlangs geslaagd voor mij opleiding tot filiaalmanger en heb in juni mijn diploma uitreiking.

6. Mijn favoriete vakantie bestemming is Egypte en daar ben ik ook al drie keer geweest. Heerlijk snorkelen en genieten van de zon.

7. Ik heb iets met vissen en het liefst wil ik later in mijn huisje een zee aquarium. Bij mij in de buurt zit een grootte aquarium speciaal zaak en daar kan ik uren rond lopen om te kijken naar de verschillende soorten vissen en koralen.

Misty
8. Ik heb een lapjespoes die ik vernoemd heb naar Misty uit Pokemon (ik was acht jaar toen we haar kregen)

9. Ik kan absoluut niet koken maar kijk dagelijks naar 24 Kitchen.

10. Al sinds dat mijn ouders het eerste deel speelden op de playstation 1 in 1999 ben ik helemaal gek op Tomb Raider. Natuurlijk mocht ik het toen niet spelen maar ik keek altijd mee.

11. Toen ik nog een stuk jonger was ben ik twee keer naar een concert van Linda, Roos en Jessica geweest en heb toen Katja Schuurman ontmoet.

Wie nomineer ik ?

1. Jennifer van www.beautydelicious.nl
2. Laura van www.beautybloglaura.blogspot.nl
3. Eva van www.evasbeautyblog.blogspot.nl
4. Marijke van www.nymphette.be
5. Milou van www.beautybyateenager.blogspot.nl
6. Robin van www.robinslifebook.blogspot.nl
7. Evie van www.missevie.nl
8. Danique van www.gotyourownstyle.wordpress.com
9.Justine van www.justineblogt.blogspot.nl
10. Heleen van www.beautylifeofheleen.blogspot.nl
11. Benthe van www.mybeautyblog.org

11 vragen voor de genomineerde bloggers.

1. Wat maakt jou blog anders dan die van anderen ?
2. Hoe veel tijd besteed je wekelijks aan je blog ?
3. Als je een huidverzorgings product, een make-up product en een geur zou mogen uitkiezen, welke zouden dat dan zijn ?
4. Wat is je favoriete vakantie bestemming ?
5. Wat is je grootste miskoop ooit ?
6. Wie is jou grootste voorbeeld ?
7. Wat is je favoriete movie genre ?
8. Op welke celebrity heb/had jij een crush ?
9. Als je een eigen geur zou mogen ontwikkelen, hoe zou je die dan noemen ?
10. Welke mascara is jou favoriet ?
11. Wat is de beste make-up tip die je ooit gekregen/gelezen hebt ?

1 opmerking:

  1. Hey Dave, Dank je wel voor de nominatie! Kwam er een beetje laat achter (net dus pas) doordat ik op vakantie was toen je reageerde op mijn blog en ik toen schijnbaar je reactie gemist heb. Heel leuk in elk geval en ook leuk om hier de antwoorden op de vragen aan jou te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen