zondag 11 november 2012

Review: Vetia Floris Nourishing Day cream


Vetia Floris is het eerste luxe organisch merk ter wereld en is geïnspireerd op de speciale bloemsoorten die je vind in de hoogte van de Zwitserse Alpen. Vetia Floris is voorzien van het Europese keurmerk: NaTrue wat verleend wordt aan 100% Bio Cosmetica. Ik heb Nourishing Day cream 3 weken lang getest en ik moet zeggen: ik ben fan! Benieuwd wat de crème doet, wat er in zit en wat mijn ervaringen met de crème waren, lees dan mee.




Ik wil jullie eerst iets over Vetia Floris vertellen omdat het een vrij nieuw merk dat wel weer even anders als andere merken. Zoals jullie al konden lezen is Vetia Floris het eerste luxe organisch merk ter wereld. De producten bevatten in plaats van water alleen drie 100% organische extracten namelijk: organisch citroenwater, organische sinaasappelwater en organisch druivenwater oftewel het aroma uit het vruchtwater. Deze vruchtenwaters zijn puur en zuiver net zoals de vrucht zelf. Gecombineerd met de meest luxe oliën en boters wereldwijd zorgen de producten van Vetia Floris voor een optimale anti-ageing werking die ook geschikt is voor de gevoelige huid. Dat klinkt goed toch ? het is ook niet voor niets dat je deze Nourishing Day cream in alle bekende bladen tegenkomt.




Wat doet de crème ?

Deze buitengewone dagcrème met een maximale concentratie aan Rovisome HA geeft de huid hydratatie, stevigheid en elasticiteit voor een merkbaar jeugdige uitstraling. Skinergium Bio heeft een herstructurerend effect en minimaliseert duidelijk rimpels en fijne lijntjes. RonaCare Tiliroside is een uniek anti-aging werkstof met kalmerende eigenschappen, door het verminderen van roodheden door fysieke en chemische irritaties, herstellen van droge en gevoelige huid, kalmeert de huid veroorzaakt door allergische reacties of andere huidafwijkingen en door het beschermen van de lederhuid tegen verouderingsprocessen. De huid ziet er onvergelijkbaar jong en stralend uit. De unieke zachte textuur geeft je al een onvergetelijk gevoel van welzijn terwijl je het aanbrengt. Daarnaast, kalmeren fijne verzorgende oliën zachtjes een gevoelige en broze huid.






Welke ingrediënten vind je in de crème ?

Ik ga niet per ingrediënt vertellen wat het doet en natuurlijk zit er nog veel meer in de crème maar dit zijn de belangrijkste ingrediënten van de Nourishing Day cream.

Bloem: Lelie

Actieve ingrediënten: RonaCare Tiliroside, Rovisome HA. Skinergium Bio en Soft focus pigmenten

Olie / boter: Macadamia olie, Baobabolie, Babassu olie, Rozenbottelolie, Zonnebloemolie, Cacaoboter, Sheaboter

Herkomst water: Sinaasappel Bio













Wat vind ik er van ?

Ik vond de crème vanaf het begin af aan heerlijk om te gebruiken. De crème ruikt heerlijk maar het is wel een sterke geur waar je van moet houden. Het maakt mijn huid heerlijk zacht, soepel en droge plekjes waren meteen verdwenen. Ik vond het product ook erg fijn om naar het scheren te gebruiken omdat de huid dan toch wat gevoeliger en droger is en de crème kalmeerde meteen mijn huid. Ook heb ik altijd een wat rodere neus en dat was eigenlijk binnen twee weken ook een stuk minder. Ik vind het ook altijd erg belangrijk hoe producten er uitzien en dat is in dit geval ook goedgekeurd! mooie luxe verpakking met zwart, goud en wit.



Jullie kunnen wel lezen dat ik weg ben van deze crème en ik vind het echt een aanrader. Vetia Floris heeft nog veel meer fijne producten dus misschien dat ik binnenkort nog eens iets ga testen van Vetia Floris. De Nourishing Day cream bevat 50 ml en kost € 115,00. De crème is verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten in Nederland die je op de volgende website kunt vinden: www.nouvellebeaute.nl Ook kun je op de Nouvelle Beaute site de producten online bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten