woensdag 6 februari 2013

Review: Abeille Royale dagcrème

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met het gebruiken van de Abeille Royale dagcrème voor een gecombineerde huid. Een dagcrème die is verrijkt met koninginnegelei. Wat mij betreft de ultieme dagcrème tegen huid veroudering met veel pluspunten. Benieuwt naar wat de crème doet en wat ik er van vind ? lees dan mee.





De onderzoekers van Guerlain zijn er in geslaagd om een zuiver "Koninklijk" concentraat te ontwikkelen dat is verrijkt met de beste eigenschappen van verschillende bijen populaties. Dankzij het unieke complex met de heelende werking van honing is de formule van Abeille Royale in staat om met natuurlijke ingrediënten de huid intensief te herstellen, te verstevigen en te verjongen.




Wat is Koninginnegelei ?

Koninginnegelei of Royal Jelly, is een zeer exclusief soort bijenvoedsel dat in de eerste plaats bestemd is voor de koningin. Met dit rijk aan voedingsstoffen product kan zij in het hoogseizoen haar ca. 3000 eitjes per dag te leggen. Zij is dan ook de enige bij die haar hele leven (ze kan 4 tot 5 jaar oud worden) met koninginnegelei gevoed wordt. Het bevat veel vitaminen, mineralen, eiwitten en suikers. Het koninginnevoedsel heeft een zeer gecompliceerde chemische samenstelling waardoor de koninginnelarve een volkomen andere gedaante krijgt en daarmee veel groter wordt dan de werkbijen en de darren. De larven van toekomstige werkbijen krijgen de eerste drie dagen van hun bestaan ook deze gelei, maar worden daarna op het gewone bijendieet van honing en stuifmeel gezet. In de drie dagen dat de larven met koninginnegelei gevoed worden, neemt hun gewicht enorm toe: van 0,1 mg tot 250 mg bij de werkbijen en tot 3000 mg bij de koningin! Koninginnegelei blijkt een bijzonder product met een groot scala aan stoffen, van biologische suiker tot hormonen en enzymen. Het houdt cellen jong en vertraagt veroudering en dus ook huidveroudering. 




Micro-scheurtjes in de huid

De actieve stoffen in de Abeille Royale lijn richten zich op huid schade door uv-straling en oxidatiestress, mede als gevolg van het verouderingsproces. De steunweefsels verstijven, verliezen dichtheid en daarmee veerkracht en volgens Guerlain ontstaan er kleine micro scheurtjes tussen de porien. De huid wordt dunner, slapper, droger en gevoeliger. De Abeille Royale producten richten zich ook op die micro scheurtjes en gaan deze helen.




Wat vind ik er van ?

Door het koude weer had mijn huid echt meer behoefte aan extra voeding. Ik twijfelde in het begin om de crème te gaan gebruiken omdat deze zo vol lijkt maar het is juist een heerlijke crème die goed verdeelt en ook nog eens de huid matteert. Er is ook een andere versie van deze crème voor de droge huid maar die was wel te vol geweest voor mij. Het matterende effect blijft gedurende de dag goed doorwerken en ik krijg veel minder snel een glimmende t-zone. Ik vind de Abeille Royale dagcrème de ultieme dagcrème tegen huid veroudering voor mij. Ik test natuurlijk veel verschillende producten maar met deze crème zie ik echt meteen resultaat.





De Abeille Royal dagcrème is dus verkrijgbaar in twee verschillende texturen en je kunt je verzorging compleet maken met de nachtcrème, oogcrème, lotion en serum. De crème kost € 84,24 voor 30 ml en € 120,19 voor 50 ml. Wil je juist meer doen aan de stevigheid van de huid dan kun je gaan voor de Abeille Royale Nourishing Day Cream Intense Restoring Lift lijn waar je ook een dag, nacht en oogcrème in vind. Nieuwsgierig geworden naar deze crème ? ga dan naar een verkooppunt van Guerlain waar je de crème kunt uitproberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten