woensdag 20 mei 2015

Story of Photographer Hylke Greidanus

Wij van Beauty Blog by Dave vonden het wel eens tijd worden om onze gewaardeerde vriendin en collega Hylke Greidanus in het zonnetje te zetten. Hylke is een jonge ondernemende vrouw, die al veel bereikt heeft in haar korte jaren als afgestudeerd professioneel fotograaf. Hylke kennen wij beiden via Alexia van der Meijden en Social Media. Hylke draait haar hand niet om voor een leuke opdracht en maakt het iedereen in de studio of op locatie altijd naar de zin. Lees hier haar verhaal:


Klik op de foto om naar haar Facebook pagina te gaan


Het is niet het bedrijf maar de vrouw achter de camera, het is niet de camera, maar de fotograaf die het samenspel van licht, onderwerp en kleur bepaalt. Dat maakt mijn passie voor fotografie zo belangrijk.


Foto by Alexia van der Meijden
Mijn naam is Hylke Greidanus, half Nederlands/Italiaans. 
23 jaar jong en woonachtig in Eindhoven. Op jonge leeftijd wist ik al waar mijn interesse naar uit ging. Gefascineerd door de oude fotocamera van mijn opa en de mooiste foto's in de modebladen, was ik er al snel uit wat ik wilde worden later, fotograaf!

Sinds mijn kindertijd was ik al erg creatief, goed in tekenen en schilderen. Duidelijk was dat ik de creatieve kant op zou gaan. Ik ben op mijn 15e begonnen aan de grafische opleiding op de Eindhovense school, nu Sint Lucas genaamd. Ik kreeg toen ook mijn eerste spiegelreflex camera. Vol met passie en enthousiasme, ben ik van het tekenen naar het fotograferen gegaan. Tijdens mijn opleiding was het al snel duidelijk dat ik verder in de fotografie wilde gaan. In de weekenden kreeg ik al wat opdrachten en heb ik veel mogen oefenen met mijn camera.

 

Na het afstuderen ben ik meteen de opleiding gaan volgen voor de fotovakschool in Venlo. Ik werd gelukkig meteen aangenomen en heb ik met veel liefde en plezier de opleiding in 3 jaar afgerond en behaald. Tijdens mijn opleiding mocht ik mijn stage van 12 maanden volgen bij Alexia van der Meijden Photography in Eindhoven en ben ik er sindsdien niet meer weggegaan! Wat nu geresulteerd heeft in een prachtige samenwerking samen met Alexia, voor Mylittlestars (New Born Photography) Ik ben in de afgelopen jaren mijn eigen stijl gaan ontwikkelen en kwam ik er al snel achter dat het werken met mensen mijn grote passie in de fotografie was! Dat laat zich zien in de volgende stijlen: Romantisch, fris, stoer maar toch stijlvol. Mijn klantenkring is inmiddels al aardig uitgebreid en er komen er steeds meer bij!

Ik heb ook al een aantal BN's mogen fotograferen. Ik ben dan ook vooral trots op het feit dat Kimberley Klaver mij al eens benaderd heeft om mee samen te werken.



Daarnaast geef ik sinds kort ook workshops die je kan volgen bij mij. Er wordt die dag aandacht besteed aan jou fotocamera (die je zelf meebrengt) hoe je deze moet gebruiken, met licht kan werken en hoe je een model zo mooi mogelijk op de foto krijgt, zonder dat je er al teveel aan hoeft te bewerken qua huid en licht. Op deze dag zullen er ook modellen aanwezig zijn, plus een visagiste. 
Ik vind het belangrijk om mijn werk door te kunnen geven aan mensen die er de passie van inzien.


Ik werk ook graag commercieel, voor veel particulieren maar ook voor bedrijven. 
Kortom ik heb veel uiteenlopende opdrachten, zoals familie shoots maar ook portfolio shoots voor onder andere modellen
en danseressen van the Voice of Holland en de Toppers. Ik ben dan ook meer dan tevreden met de aandacht die ik krijg voor mijn werk. Daardoor heb ik nu al een aantal publicaties in verschillende (mode)bladen opzak.



Klik op de foto om naar haar website te gaan


Wil jij een leuke, romantische of wil je juist voor een stoere shoot gaan? Benader Hylke dan voor jou eigen shoot! 
Of wil je kans maken op leuke prijzen, like dan nu haar Facebookpagina of kijk op haar vernieuwde website!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten