woensdag 6 mei 2015

Intelligentia ICE smaakbar

Ik was onlangs met een vriendin van mij aan het rondlopen op Strijp-s in Eindhoven en zei wees mij op een leuke ijssalon met een uniek concept. Ik was erg nieuwsgierig geworden en wou meteen gaan kijken en proeven natuurlijk! en inderdaad wat een geweldige zaak. Intelligentia is een smaakbar die zich richt op de combinatie van smaak en emotie. Zo kun je hier ook heerlijke bonbons verkrijgen met ieder hun eigen kleur en emotie.

 



Strijp-s is het creatieve en culturele hart van Eindhoven en dat is de perfecte locatie voor zo'n uniek concept als die van Intelligentia. Bij binnenkomst zie je meteen dat het geen standaard ijssalon is en viel mij meteen het leuke interieur op dat je ook op de foto's goed kunt zien. De verschillende tafeltjes, stoeltjes en decoratie geven een hele leuke luchtige en open sfeer aan de zaak. Het personeel was vriendelijk en we konden even op ons gemak rondkijken naar de verschillende smaken ijs.


Intelligentia ICE

Bij Intelligentia vind je dus geen standaard bolletje vanille ijs maar smaken zoals komkommer-dille, framboos-rozemarijn & aardbei-rabarber. Het ijs word vers gemaakt door eigenaar Bjorn Olaf Royd Cocu. In het begin was ik sceptisch maar het ijs is echt een feestje voor je smaak pupillen, wat een geweldige combinaties! Iedere maand heeft Intelligentia een ander thema waar ijs smaken op geïnspireerd worden. Zo is het in mei Spring party en kun je smaken zoals citroen, basilicum en viooltjes verwachten.



Patiserrie

Ook vind je bij Intelligentia een heerlijk assortiment met gebakjes, bon bons en ander lekkers. Als je nu een keer echt iets bijzonders wilt voor een verjaardag of als toetje wanneer er iemand komt eten dan kun je ook altijd op bestelling iets laten creëren door Intelligentia. Op de website vind je hier meer informatie over.


Emotion Line

Tijdens mijn bezoek aan Intelligentia zag ik een vitrine staan met leuke bon bons. Ik vroeg de dame achter de balie om informatie en ze vertelde mij dat alle bon bons met hun eigen kleur zijn geïnspireerd op een emotie. Door middel van een vragen lijst onder 100 personen zijn deze smaken aan emoties gekoppeld. Ik nam zelf wat bon bons mee om te proeven en ik werd echt bij ieder hapje blij verrast door de unieke en bijzondere smaak combinaties. Op de foto zie je welke smaken en emoties er zijn.


















http://www.intelligentia.nl/
Klik op de foto om naar de website van Intelligentia te gaan.




Naast ijs en patisserie kun je bij Intelligentia ook terecht voor een heerlijke kop koffie of verse thee. Ik ga zeker vaker een bezoek brengen aan deze leuke maar vooral unieke smaakbar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten