De Bottega Veneta geur is geïnspireerd op een droombeeld van het Venetiaanse platteland. De soepele sensualiteit van de lederwaren, waar het modehuis zo bekend om staat, worden in deze droom overgoten met warmte, zonnestralen en een zomerse bries die doet denken aan hooi, aarde, bos en bloemen. Een elegante en onverwachte balans tussen natuur en kunst, een geur die in de geest blijft hangen als de herinnering aan een onvergetelijke vrouw.
Nu introduceert Bottega Veneta een nieuwe en unieke interpretatie van dit betoverende droombeeld genaamd Bottega Veneta Eau Légère. "Ik wilde iets compleet nieuws, een creatie die de sensualiteit van de originele Bottega Veneta-geur combineert met de helderheid en frisheid van water", aldus Tomas Maier, Creative Director van Bottega Veneta, over de inspiratie die achter dit nieuwe elixer ten grondslag ligt.
Een fris effect: eau legere
Bottega Veneta Eau Légère belicht de meest heldere, frisse facetten van de geur Bottega Veneta en heeft een zachte, sprankelende en intens individuele signatuur. Meesterparfumeur Michel Almairac, die zachte frisheid wilde creëren waarbij "de ziel van de originele Bottega Veneta-geur intact werd gehouden", omschrijft de creatie van Bottega Veneta Eau Légère als ‘de originele geur die onder een waterval wordt gehaald’.
De leerachtige, bloemige chypre bevat sprankelende topnoten die de identiteit van de eau de parfum intact houden en geven tegelijkertijd de geur nieuwe zuiverheid. Het hart van de geur blijft stralen door het unieke bloemenakkoord dat nu verlevendigd wordt door de delicate noot van gardenia’s. Een combinatie van muskus en eikenmos creëert een vrouwelijk en elegant spoor.
Licht gefilterd door glas
De flacon van Bottega Veneta Eau Légère weerspiegelt de zachte welvingen en heldere lijnen van de eau de parfum in een lichtere, stralende bleke kleur. Het verfijnde papieren label, met zijn markante donkere rand, doet denken aan een geweven label in een verfijnd, handgemaakt kledingstuk.
Ongedwongen schoonheid
Eau Légère wordt gelanceerd met een reclamecampagne met Nine D’Urso, het gezicht van Bottega Veneta Fragrance. Nine, gefotografeerd door Bruce Weber in Zuid-Florida, laat in deze campagne een zachtere, meer toegankelijke kant van zichzelf zien. Haar blik is direct, haar houding open en persoonlijk. In tegenstelling tot het sterke profiel, het diffuse zonlicht en de elegante avondjapon in de campagne voor de Bottega Veneta Eau de Parfum, zien we nu een meer persoonlijke en ongeremde kant van Nine. Volledig ongedwongen in een toegankelijkere en minder formele setting.
Een geur vol mogelijkheden
"Een geur heeft, net als een mens, veel verschillende stemmingen", vertelt Tomas Maier, Creative Director Bottega Veneta. "Bottega Veneta Eau Légère heeft een tedere en optimistische stemming, voor die momenten waarop een vrouw zich midden in het leven voelt staan en openstaat voor de mogelijkheden die de wereld om haar heen te bieden heeft."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten